KLM Werelddeal weken

Vibrant marketing heeft een paar ingrediënten nodig:

  • Onverwacht
  • Simpel
  • Creëert nieuwsgierigheid
  • Concreet
  • Inspireert actie
  • Een ‘what’s in it’ voor de klant

Doe daar een mooi naampje op, en de Werelddealweken zijn geboren.

Twee keer per jaar organiseert KLM een aantal dagen lang bizar goede deals voor hun vluchten. Je weet vooraf nooit wanneer ze precies zijn, of wat de deals zijn. Het concept is daarentegen wel enorm duidelijk, makkelijk door te vertellen en inspireert zeker actie.

KLM is in deze weken altijd overal in de media te zien. Ze hebben dan ook een gigantische omzetpotentie en doelgroep. Maar er wordt onder de mensen ook veel met elkaar gepraat en gedeeld: linkjes, prijsjes.

Als je niet het formaat van de doelgroep hebt van KLM, maar wel een doelgroep die genoeg geeft om jouw droom/missie/visie kan je jouw eigen ‘werelddealweken’ organiseren. Denk bij het ontwikkelen dan aan de eigenschappen voor goede marketing hierboven. Vrij vertaald naar eigenschappen van een ‘sticky’ verhaal, uit Made to Stick van Chip & Dan Heath.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.