Veel data, weinig bezieling

Ik zat vandaag in een gesprek bij een van de grootste aanbieders van content in Nederland. Een ‘oud’ mediabedrijf.

Wat me opviel is hoe trots ze zijn op wat is opgebouwd en wat ze allemaal weten van de klanten en potentiële klanten. Ze poepen landingspagina’s uit als een machine. Ze draaien campagnes met grote budgetten.

Wat mist is de ziel. Ze nemen hun klanten en potentiële klanten niet mee in de verandering die ze willen maken in de wereld.

Misschien weten ze zelf ook niet wat dit is.

Iedereen weet wat ze willen bereiken in hun eigen carrierepad bij het bedrijf, en voert zijn taken uit. Iedereen weet missie en visie. Strategie en doelstellingen. Kpi’s.

Niemand vraagt zich af: wat willen we nu écht veranderen in het leven van de mensen waarvoor wij bestaan?

Dat moet een bureau maar bedenken en in een mooi campagneconcept gieten.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.