Marketing is een vak. Maar het is geen exacte wetenschap. Om marketing te bedrijven hoef je geen marketeer op je LinkedIn te hebben staan. Sterker, je hoeft niet eens Linkedin te hebben.
Marketeers zijn alle mensen die producten brengen naar de mensen waar ze waarde aan kunnen toevoegen met hun product.
Dat kan een Google marketeer zijn, of een TV media buyer. Maar ook een muzikant op een stadion, een priester, een vegetarische slager, ontwerper van Lego-Blokjes, een vlogger, tv personality of een koffie juffrouw. Iedereen krijgt in meer of mindere mate te maken met marketing taken in zijn dagelijks leven. Je taak als marketeer is waarde toevoegen aan anderen. En je slaagt erin afhankelijk van hoe goed je snapt waarmee je waarde toevoegt, aan wie, en hoe je product op die persoon aansluit: of het nu een email, presentatie, robotstofzuiger, hockeyschoenen, menu van de dag of smartphone betreft.
//
Marketing is a profession. But it is not an exact science. To do marketing you don’t need to be a marketer on your LinkedIn. In fact, you don’t even have to have Linkedin.
Marketers are all people who bring products to the people to whom they can add value with their product.
That can be a Google marketer, or a TV media buyer. But also a musician on a stadium, a priest, a vegetarian butcher, designer of Lego-blocks, a vlogger, TV personality or a coffee lady. Everyone has to deal with marketing tasks in their daily life to a greater or lesser extent. Your job as a marketer is to add value to others. And you succeed depending on how well you understand what you add value to, to whom, and how your product connects to that person: whether it concerns an email, presentation, robot vacuum cleaner, hockey shoes, menu of the day or smartphone.