Als je net een nieuwe tube tandpasta hebt opengemaakt knijp je er goed in en gebruik je er flink van.
Als de tube op raakt word je zuiniger en als de tube echt bijna leeg is doe je er alles aan om het laatste beetje eruit te krijgen. Tot je vingers rood worden, met je tanden of misschien knip je de tube zelfs open.
De wet van Parkinson concludeert: De vraag naar iets zal zich altijd aanpassen naar de beschikbaarheid ervan.
Ooit een loonsverhoging gehad maar die aan het eind van de maand niet meer terug gevonden op je rekening? Wet van Parkinson.
Al zo vaak precies net uitgekomen met budgetten voor marketing? Wet van Parkinson.
Precies voor de vakantie klaar met inpakken? Wet van Parkinson.
Net zoveel output genereren met méér is dus een wetmatigheid.
En net zoveel output genereren met minder dus ook.
Wees creatief.
Parkinsons law
If you have just opened a new tube of toothpaste, squeeze it considerably and use it considerably.
If the tube runs out you become more economical and if the tube is really almost empty you do everything to get the last bit out. Until your fingers turn red, with your teeth or maybe you even cut the tube open.
Parkinson’s law concludes: The demand for something will always adapt to its availability.
Have you ever had a raise but have not found it in your account at the end of the month? Parkinson’s law.
Have you been happy with marketing budgets that are just enough so often? Parkinson’s law.
Ready to pack just before the holiday? Parkinson’s law.
Generating just as much output with more is therefore a regularity.
And generate just as much output with less too.
Be creative.