Met extreme ownership neem je verantwoordelijkheid over alles in je leven.
Als je leidinggevende of klant je dus niet begrijpt of je bekritiseert, zoek je de oorzaak bij jezelf.
Duidelijk wil de ander niet dat jij faalt, ookal voelt dat soms niet zo.
In plaats van klagen, houd jezelf een spiegel voor. Waarom zou het gedrag van je leidinggevende of klant zo zijn?
Wat ziet die wat jij niet ziet, doordat je met je neus te dicht op de missie zit?
Leiderschap van anderen – onder én boven je – is een belangrijk onderdeel van extreme ownership.
Zodra je dit mastert, verandert je houding én die van je superieuren ten gunste van je operatie en worden jij en je team effectiever.
Leadership up the chain
With extreme ownership, you take responsibility for everything in your life.
So if your supervisor or client does not understand you or criticizes you, look for the cause in yourself.
The other person clearly does not want you to fail, even though it sometimes does not feel that way.
Instead of complaining, hold up a mirror to yourself. Why should your supervisor or customer’s behavior be that way?
What do not see, because you are too close to the mission?
Leadership – below and above you – in the chain is an important part of extreme ownership.
Once you master this, your attitude and that of your superiors will change in favor of your operation and you and your team will become more effective.