De meeste aankoopbeslissingen worden bepaald, voordat je er actief denkwerk in investeert. Emotioneel dus en niet rationeel.
Of je nu een idee, visie of mening van iemand overneemt; het begint onbewust. En het heeft overtuiging nodig.
De meeste mensen die willen verkopen, doen dat juist naar het rationele brein. Met prijzen, USP’s en specificaties.
Niet om te zeggen dat je allerlei overtuigingstrucs moet gebruiken. Vooral om te benadrukken dat het perspectief dat je kiest niet logisch moet zijn maar goed moet voelen.
Hoe klein de groep waaraan je verkoopt ook is, zorg ervoor dat iemand weet hoe het voelt/ruikt/proeft/eruit ziet om je product, visie of mening te hebben.
Convincing is emotion
Most purchasing decisions are made before you actively invest in thinking in it. So emotionally and not rationally.
Whether you adopt an idea, vision or opinion from someone; it starts unconsciously. And it needs conviction.
Most people who want to sell do that to the rational brain. With prices, USPs and specifications.
Not to say that you have to use all kinds of conviction tricks. Especially to emphasize that the perspective you choose should not be logical but should feel good.
No matter how small the group you are selling to, make sure someone knows how it feels/smells/tastes/looks to have your product, vision or opinion.