De oude Grieken leerden dat elke dag hun gegeven werd door Goden. Zo kwam de zon op en ging weer onder bij gratie van de god Helios.
Nu, 3000 jaar later, denken we te weten dat dat anders is. Althans de tijdgeest leert ons dat we zonsopkomst en ondergang kunnen verklaren door de draaiende aarde.
Een algemeen geaccepteerde realiteit is de waarheid. Maar de waarheid is niet altijd een weerspiegeling van de werkelijkheid.
Zo is het ook met merken. Als merk kan je kiezen om te verkondigen dat je een zonnewagen hebt en zo veel mogelijk mensen in die werkelijkheid te laten geloven.
Je kunt ook, net als wetenschapper Newton, jezelf afvragen waarom dingen gebeuren en daarover praten. Zoals waarom een appel omlaag valt, ookal is daar al lang een algemeen geaccepteerde verklaring voor.
Mensen verbinden rondom jouw visie op de wereld is enorm waardevol. Apple, Paypal, Dopper en Rolex zijn pracht merken die zijn ontstaan uit een eigen, unieke visie op de werkelijkheid.
Niet die van de zonnewagen, maar die van de appel.