Always happy hour

In een restaurantje in Bali zag ik een vrolijk gekleurd bord hangen met de tekst “always happy hour”.

Tijdens het Happy Hour geven restaurants, bars, café’s, clubs serieuze kortingen. Vaak op drank.

Happy Hour zegt in die context enerzijds: drink nu en drink veel, want straks is het duurder.

Anderzijds zegt het: je betaalt normaal te veel, en nu betaal je de normale prijs min een beetje. Eigenlijk ben je stom als je buiten deze tijd komt

Het zal soms echt wel werken. Maar ik denk dat men ook op veel plekken geen idee heeft van de netto business-impact ervan.

Ik vind Happy Hour behalve een leukigheid ook moeilijk op waarde te schatten. Wat levert het nou écht op, zo’n Happy Hour?

Always Happy Hour vind ik daarom een geweldig alternatief.

Je bent leuk genoeg om een Happy Hour te doen en houdt vast aan je prijsbeleid.

Dat geeft zekerheid aan je klant en is uiteindelijk goed voor je business.


Always happy hour

In a restaurant in Bali I saw a brightly colored plate with the text “always happy hour”.

During the Happy Hour, restaurants, bars, cafes, clubs give serious discounts. Often on drinks.

In that context, Happy Hour on the one hand says: drink now and drink a lot, because it will soon be more expensive.

On the other hand, it says: you normally pay too much, and now you pay the normal price minus some. You are actually stupid if you come outside of this time

Sometimes it will really work. But I also think that in many situations people have no idea of ​​their net business impact.

I find Happy Hour though fun also hard to value. What does it really deliver, such a Happy Hour?

That’s why I always think Always Happy Hour is a great alternative.

You are cool enough to do a Happy Hour and stick to your pricing policy at the same time.

That gives certainty to your customer and is ultimately good for your business.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.